Sila tinggalkan jejak

06 April 2012

Kerana Mulut Badan Binasa

Hye blogger,

Lama sudah tidak menghapdet. Tiba-tibe entri gempak terus keluar. Bukan apa tiba-tiba terasa nak meluahkan perasaan. Kalau luah di Facebook, itu annoying. Luah di Twitter itu sarcastic. Hewhew gelak keji

Begini al-kisahnya, kehidupan seharian kita semestinya berhubung dengan ramai orang. Maka berjaga-jagalah dengan setiap butir kata yang keluar dari mulut kita.Kira macam ada orang ni terlepas cakap sesuatu yang tak menyenangkan kat Ilan. Ya Allah, geram, sedih semua ada. Kat Encik Tunang je la tempat mengadu :( Kalau Ilan nak cakap balik, macam-macam Ilan boleh cakap supaya dia sedar di mana kedudukan diri dia sekarang. Tapi Ilan tak nak. Cukup pendam dalam hati and will ignore her. Opppss. Kantoi perempuan kan; "her"

Maka kesimpulannya, bermuhasabah lah setiap hari. Fikir semula, kenapa Allah tidak melengkapkan kehidupan kita. Macam mana nak sempurna kalau setiap hari kita menyakiti hati orang lain. Sengaja mahupun tidak. Same goes to me. Kena bermuhasabah setiap hari. Fikirkan!

P/S : Jangan bercakap macam orang takde otak

1 orang bisik-bisik:

Ain Dzaya said...

nasib baik ilan buat langkah yg betu..tak semestinya bila kta nasihat org..org akan terima..eeii!! cili jer mulut dia..^^

"" Kenapa akak pakai niqab? ".".