Sila tinggalkan jejak

Lilypie Pregnancy tickers
Lilypie First Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

29 January 2011

financial planning


Dear blogger sayang kat korang did u know how important for us to plan our money? yes. it would the most important thing when u have money. or else, semua simpanan kamu akan habis tanpa alasan.

alhamdulillah, hasil dari my own financial planning, saya mampu menguruskan kewangan saya dengan baik. di mana hujung bulan, duit simpanan dalam bank tidak kering atau tidak putus. until current salary credited into my account. even gaji saya KECIL je.

alhamdulillah sangat-sangat with my very small amount of salary, mampu beri mak ayah duit, beri hubby duit belanja (sebab gaji hubby kena hold, lepas ni claim double ok kejam), bagi kawan pinjam. dapat celebrate bday my dad. hah. and still got balance. and bulan ni tak kurang jugak lah rasanya kadar 'enjoy per month' saya. kalau kawan yang still study nak pinjam duit ni, memang saya cair sangat la. coz saya pun penah study. hidup kat shah alam tu memang mencabar. mahasiswi katakan. wek!(: masa saya dulu pun selalu minta bantuan my pet sis; kak diyana zahari bank in money for me. desperate nak print assigment la. nak beli tiket balik rumah la. macam-macam. thnxs sgt atas jasa beliau. xpernah merungut langsung tolong adik dia yang comel ni.

alhamdulillah la bulan ni dpt tolong and happy kan ramai orang. lupa pulak nak cerita. bulan ni saya start masak pagi-pagi before pergi kerja. BAWAK BEKAL! comel tak? sebab tu la jimat! hahaha tapi azab sket la rushing pagi-pagi nak masak. and shhhhut saya tak berapa pandai masak. untuk tekak sendiri boleh la.

panjang pulak bebelan saya. cut it short, plan your money wisely. remember! no money no talk (: or moden sikit, no money no honey. wek!

"Sesungguhnya orang-orang yang membazir itu adalah saudara-saudara Syaitan, sedang Syaitan itu pula adalah makhluk yang sangat kufur kepada Tuhannya." [Surah al-Israa : 27]

Sekadar berkongsi maklumat. not to SHOW OFF atau riak di sini. pls dont get me wrong ok kawan-kawan!

:"Tidak akan masuk syurga seseorang yang dalam hatinya ada sebesar zarah rasa takabbur" [Sahih Muslim : Book of Faith, 166]

2 orang bisik-bisik:

Unknown said...

bagus betul dpt beri mak n ayah duti..
even skit pown takpew..
janji bagi kan?
uhuhuhh..
anyway, suka ngan ayat last skali tu..
sesamer ingat mengingati kan?
jgn adr sifat takbur..
huuhuhh :)


anyway, mcm mner kenal ngan syuhada azman?
budak syarod gak ker??

ilanilyana said...

yep2, i'm sharodzian. tapi senior adah. she's my pet sis. hadik hangkat. tapi sekarang dia manyak sumbong sama sy. hehe