Sila tinggalkan jejak

Lilypie Pregnancy tickers
Lilypie First Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

18 April 2011

semua punya hak dan peluang untuk berubah

semua antara kita ada peluang untuk berubah. berubah kepada yang baik. dari negatif ke positif. pokok pangkalnya adalah hati. nak ke tak nak. itu saja. dan yang mampu mengubah tu hanya diri kita sendiri. orang lain? mungkin hanya mampu doakan sahaja.

alhamdulillah melihat perubahan insan-insan tersayang dalam hidup ilan ;) syukur alhamdulillah. walau pun ilan sendiri masih bertatih untuk berubah. sekurang-kurangnya sebahagian dari doa ilan termakbul. semoga lebih banyak perubahan positif lagi lepas ni.

jangan fikir yang jahil itu akan jahil selamanya. mungkin satu hari mereka akan jadi lebih baik dari kita. Allah itu maha kuasa. doa kita bersama mereka. Ilan punya sahabat yang jahil kerana terlalu mewah. susah jugak
meneguk air syaitan itu satu kebanggaan. boleh cerita pada saya dengan penuh bangga. masyaallah. semoga dia diberi hidayah Allah. saya yakin satu hari dia akan berubah. almost 2 years we're not contacting each other. lama kan. he still with his 'party life'. entah la. pokok pangkalnya hati. tapi hati ni cakap dia kan berubah. insyaallah.

0 orang bisik-bisik: